المپباد ملی مهارت، گامی در جهت توانمندی جوانان
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اقنصادی ایرنا،'حیدر علی عبادی' روز سه شنبه در نشست خبری در محل سازمان فنی و حرفه ای استان تهران، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران سالانه بیش از 300 هزار نفر را آموزش مهارت می دهد.

وی یادآور شد: آموزشهای مهارت 2 ساعت الی 2هزار و 800 ساعت است و این در حالی است كه آموزشهای عملی 10 برابر آموزشهای نظری هزینه بر است .

وی با انتقاد به برخی از برنامه های سیما معتقد است: باید در جهت فرهنگ سازی كار در جامعه گام برداشت و از پخش فیلم هایی كه فرهنگ كار را در كشور خدشه دار می كند بشدت پرهیز كرد.

به گفته عبادی، هم اكنون حدود 70درصد كارجویانی كه در كاریابی ها ثبت نام می كنند فاقد مهارت هستند و شكی نیست در صورت كسب مهارت شانس یافتن شغل برای آنها افزایش می یابد.

وی گفت: امسال نزدیك به 70 میلیون نفر ساعت تاكنون آموزش داده ایم كه تا پایان سال این میزان به 90 میلیون نفر ساعت افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: هم اكنون پنج هزار و 500 مركز آموزش آزاد در استانهای تهران و البرز فعال است. همچنین 30 مركز دولتی آموزشهای مهارت را در استانهای یاد شده پیگیری می كنند.

وی با اشاره به مسابقات ملی مهارت گفت: مسابقات ملی مهارت كه هر ساله در كشور برگزار می شود برگزیدگان را به المپیاد بین المللی مهارت روانه خواهد كرد.

عبادی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ازسال 2001 میلادی تاكنون در شش دوره مسابقات بین المللی مهارت در كشورهای مختلف شركت كرده است.

به گفته مدیركل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، مهارت آموزان ایرانی برای نخستین بار در سال 2001 میلادی در مسابقات بین المللی مهارت در كشور كره جنوبی شركت كردند و با بدست آوردن 429.13 امتیاز موفق به كسب رتبه ای نشدند.

وی تصریح كرد: مسابقات بین المللی مهارت در سال 2003 میلادی در كشور سویس برگزار شد و ایران توانست با كسب 472 امتیاز، دیپلم افتخار در رشته فناوری اطلاعات و پشتیبانی شبكه را كسب كند.

عبادی با اشاره به بهبود رتبه ایران در مسابقات بین المللی مهارت گفت: رتبه ایران در سال های پس از 2003 میلادی بتدریج بهبود یافت،به طوری كه در سال 2011 میلادی كه این مسابقات در شهر لندن برگزار شد، مهارت جویان ایرانی توانستند با كسب 515.63 امتیاز ، رتبه ششم را با یك مدال برنز و پنج دیپلم افتخار از آن خود كنند.

وی اظهار داشت: مسابقات بین المللی مهارت هر دو سال یكبار از سوی سازمان مهارتهای جهانی در یكی از كشورهای عضو این سازمان برگزار می شود و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان نماینده ایران در سازمان مهارتهای جهانی به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در ایران برگزار می كند و برگزیدگان را به مسابقات جهانی اعزام می كند.

وی گفت: هم اكنون 491 نفر مهارت جو در 26 رشته در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استانهای تهران و البرز در حال رقابت هستند. برگزیدگان این دوره و مسابقات ملی مهارت كه سال 91 برگزار می شود به مسابقات جهانی مهارت كه در سال 2013 میلادی در كشور آلمان برگزار می شود،راه خواهند یافت.

وی با اشاره به تشكیل سازمان بین المللی آموزشهای حرفه ای گفت: سازمان یاد شده در سال 1954 با هدف ترغیب جوانان به كسب مشاغل حرفه ای تشكیل شد و از آن پس هر دو سال یكبار این مسابقات در كشورهای مختلف برگزار شده است.

وی اهداف مسابقات بین المللی مهارت را، فرصت برای شكوفایی استعدادها ،ارتقا مهارت آموزی در میان جوانان ،افزایش بهره وری كار و تبادل تجربیات در زمین فناوری و رفع نقص های آموزشی مهارت جویان و مربیان فنی و حرفه ای اعلام كرد.

وی با انتقاد از عدم تامین زمین از سوی شهرداری گفت: در سفرهای استانی ریاست جمهوری 18 طرح برای راه اندازی مراكز فنی و حرفه ای مصوب شده است اما شهرداری تاكنون زمینی برای ساخت این مراكز در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار نداده است.

وی در پایان اظهار داشت: مربیان و مسئولان حوزه آموزش مهارت تمام تلاش خود را به كار می گیرند كه جوانان را به سوی آموزشهای مهارت سوق دهند زیرا بیكاری نه تنها زندگی فردی افراد را به خطر می اندازد بلكه می تواند برای كل جامعه مشكل ایجاد كند.

اقتصام ** 9123 **1319





:: برچسب‌ها: آسیا , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: